sobota, 20 kwietnia 2024 r.

PrzeciwdziaƂanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Biszcza

 

      

 

GƂównym celem projektu jest zapewnienie dostępu do Internetu dla 300 gospodarstw domowych (dalej: GD) z terenu gminy Biszcza zagroĆŒonych wykluczeniem cyfrowym z powodu trudnej sytuacji materialnej lub niepeƂnosprawnoƛci. Cel projektu jest zatem zgodny z celem dziaƂania 8.3 PO IG.

Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację celów szczegóƂowych, którymi są:

1) PrzeciwdziaƂanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie objętym projektem poprzez udostępnienie bezpƂatnego Internetu 300 GD z terenu gminy Biszcza.

2) WyposaĆŒenie GD objętych projektem w sprzęt niezbędny do korzystania z Internetu.

3)  RozwĂłj kluczowych kompetencji grupy docelowej, poprzez zwiększenie umiejętnoƛci w zakresie obsƂugi komputera oraz korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych.

Obok realizacji celu dziaƂania 8.3 PO IG, projekt realizuje rĂłwnieĆŒ cel szczegóƂowy (f) PO IG – „wzrost wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gospodarce”. Osiągnięcie celu ogĂłlnego i celĂłw szczegóƂowych  projektu będzie miaƂo pozytywny wpƂyw na zwiększanie spĂłjnoƛci spoƂecznej i gospodarczej oraz na budowę spoƂeczeƄstwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy, dzięki zapewnieniu dostępu do szerokopasmowego Internetu potencjalnie wykluczonym cyfrowo GD.

Grupę docelową projektu stanowią:

  • gospodarstwa domowe speƂniające kryterium dochodowe upowaĆŒniające do otrzymania wsparcia w ramach systemu pomocy spoƂecznej oraz speƂniające kryterium dochodowe upowaĆŒniające do otrzymania wsparcia w ramach systemu ƛwiadczeƄ rodzinnych
  • osoby niepeƂnosprawne ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepeƂnosprawnoƛci lub z orzeczeniem rĂłwnowaĆŒnym
  • dzieci i mƂodzieĆŒ ucząca się z rodzin w trudnej sytuacji materialnej i spoƂecznej uprawniającej do uzyskania stypendiĂłw socjalnych
  • rodziny zastępcze

z terenu gminy Biszcza (dokƂadniejsze informacje w pkt. 16 wniosku). SpoƛrĂłd ww. okreƛlonej grupy docelowej będzie rekrutowanych 300 beneficjentĂłw ostatecznych (dalej: BO).

ZakƂadane produkty:

  • zakup dla BO projektu 30 zestawĂłw komputerowych
  • sfinansowanie dostępu do Internetu dla 300 GD
  • realizacja 30 szkoleƄ z zakresu obsƂugi powierzonych urządzeƄ, konfiguracji sieci i podstaw komunikacji elektronicznej
  • realizacja 3 szkoleƄ z zakresu obsƂugi komputera, podstaw Internetu i poczty elektronicznej
  • realizacja Ƃącznie 330 godzin szkoleniowych
  • uruchomienie 1 stacji bazowej sieci bezprzewodowej
  • uruchomienie 22 stacji nadawczych umoĆŒliwiających dostęp do Internetu BO
  • zakup usƂugi wsparcia technicznego dla BO
  • zakup usƂug serwisowych dla infrastruktury powstaƂej w ramach projektu
  • realizacja 3 kampanii informacyjno – promocyjnych.

ZakƂadane rezultaty:

  • 300 GD podƂączonych do szerokopasmowego Internetu
  • 300 osĂłb przeszkolonych z zakresu obsƂugi powierzonych urządzeƄ, konfiguracji sieci i podstaw komunikacji elektronicznej
  • 30 osĂłb przeszkolonych z zakresu obsƂugi komputera, podstaw Internetu i poczty elektronicznej
  • 30 GD wyposaĆŒonych w sprzęt teleinformatyczny
  • 300 GD objętych wsparciem technicznym
  • 1 sieć bezprzewodowa objęta usƂugami serwisowymi
  • wzrost kompetencji w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych dzięki szkoleniom i codziennemu korzystaniu z komputera
  • rozwĂłj osobisty poprzez korzystanie z Internetu
  • zwiększenie szans związanych z poszukiwaniem/zmianą pracy zawodowej dzięki dostępowi do Internetu.

Ostatnie trzy to rezultaty „miękkie”,  jakoƛciowe, mierzone poprzez ankietowanie BO. ZakƂada się uzyskanie 50% poprawę sytuacji uczestnikĂłw ocenianej subiektywnie w skali punktowej.

PozostaƂe wskaĆșniki będą monitorowane i liczone przez zespóƂ projektowy, ktĂłry w ramach cyklicznych spotkaƄ będzie dokonywaƂ oceny postępu realizacji projektu. ĆčrĂłdƂami danych będą m. in.:

  • protokoƂy przekazania sprzętu BO
  • raporty z wizji lokalnych u BO
  • protokoƂy uruchomienia Ƃącza internetowego
  • protokóƂ odbioru dostaw i usƂug realizowanych przez wykonawcĂłw
  • listy obecnoƛci na szkoleniach
  • raporty zespoƂu projektowego

sprawozdania okresowe.

Procedura zgƂoszeƄ reklamacyjnych